Skip to main content

求職書自傳 2

我是xx,今年十七歲,我有個英文字名叫馬修,現在就讀於私立高中,我家裡總共有五個人,父親是軍官,母親是家庭主婦,我的弟妹均就讀於國中。你可能會認為由於我父親的關係,所以我家是一個傳統又嚴肅的家庭。其實不然,相反的我父親是個開明和充滿幽默的人。我必須說能生長在這樣快樂的家庭下是很幸運的。

我父親對我有極深遠的影響,我一直很崇敬他。他對家庭及工作的熱誠全心的奉獻,是他給我們最好的禮物。他從不強迫我們做不喜歡的事,給予我們自己選擇的自由。這就為什麼我能參加這麼多學校的活動,並且能培養自己的興趣。

我一直活躍於學校活動中。我是那種眼睛離不開電腦螢幕的電腦狂之一。,我的朋友知道我很擅長電腦事項,只要他們的電腦有問題,都會找我來幫忙。我也是學校棒球隊的投手,我們的棒球隊贏過無數的比賽,因而得到了「無敵球隊」的稱號。我相信這是我們不斷練習,辛苦努力以及強烈的團隊精神所得來的成果。

雖然電腦和棒球佔用了我大部分的休閒時間,我還是挪出時間在樂團裡彈電吉他。我用電腦將我們做的歌曲變成MIDI檔,傳送給許多朋友,朋友都很喜歡並且覺得這些作品很棒。能結合我對電腦和音樂的知識,是讓我深感最驕傲的事。千萬不要誤會,我可沒有荒廢學業。除非我的成績還可以,不然我父母不會讓我加入這麼多活動。

我從國小五年級就對電腦開始有興趣了,那時父親擺了一台大大的電腦在他桌上,每次看到父親用電腦時,臉上專注的神情,就不由得起了崇拜的心。我對我自己說,將來有一天我也要變成像父親一樣。

我很喜歡玩父親的電腦,有一天不小心把電腦裡重要的一個文件給刪除了。真害怕看見父親憤怒的臉孔,然而事情並非如此,我父親反而送我一個禮物,而不是處罰我。真是讓我驚訝極了,猜猜禮物是什麼?是的,就是一台新的電腦。從此之後我就迷上電腦了,在網際網路出現後就沈溺得更深了,上網變成了我最大的嗜好。

電子商務已經改變了我們傳統的生活方式,就拿我自己來舉例:我用電子郵件和朋友聯絡、寄電子賀卡向朋友祝賀、由電子書店買書、從許多網站上買東西、利用搜尋引擎來找資料。

更不用提電子時代對商業帶來的重大改革,銀行和股市直接在網上經營,公司和公司直接藉由網路進行交易,時間與空間的限制不再存在。我著迷於這新的改變,並想成為其中的一份子。因此我決定要主修資訊科學,我想成為一位專業的程式設計師,幫助新時代的人創造和設計所需要的軟體。



My name is Fang. I am now 17 years old. I have an English name called Matthew. I am studying in a private high school. There are five people in my family. My father is a military officer and my mother is a housewife. Both of my younger brother and sister are studying in junior high school. You might think that my family is a traditional and stern family because of my father; on the contrary, it is the opposite. My father is open-minded and a person of sense of humor. I must say that I am lucky to have such a happy family.

My father certainly has great influence on me, and I always look up to him. His passion and dedication to his job and family are the best things he gives us. He never forces us to do things we do not like. He gives us freedom of choice. That is why I can join so many school activities and have the chance to develop my hobbies.

I have been very active in school activities. I am one of the so-called computer freaks who just cannot keep their eyes off the computer screen. My friends know I am good in computer. As long as their computers have troubles, they would turn to me. I am also a pitcher on the school baseball team. Our team has won many, many matches; thus, we gained an honorable title of “unbeatable team.” I believe this resulted from our constant practice, hard work and our strong team spirit.

Although using computer and playing baseball take up most of my leisure time, I manage to spare some spare time to play the electronic guitar in a band. I use computer to make many of our songs into MIDI files and forward to many of my friends. My friends love them and think they are awesome. Being able to combine my knowledge of computer and music is my proudest thing. Don't get me wrong. I didn't neglect my study. Unless my grades in school are OK, my parents will not let me go for all these.

I have been interested in computer since I was in the fifth grade. That was the time when father had his big computer on his desk. Every time I saw father's face with great concentration while using computer, I developed my admiration to it. I said to myself, “I want to be like him one day.”

I liked to play around with my father's computer. One day I accidentally deleted one of my father's important files. I was so scared that my father would be furious with me. However, it was not the case. My father gave me a gift instead of punishment. I was so surprised. Guess what? Yes, I got a new computer. Ever since then, I have been addicted to computers, especially after the emerging of the Internet. Surfing the net has been one of my greatest hobbies.

The e-commerce has changed our traditional lifestyle. Take myself as an example, I keep in touch with my friends through e-mail messages, I send my greetings through e-cards, I buy books from e-bookstores, I shop from many websites and I search information from the searching engine.

Beyond doubt, the importance of the e-era has brought most powerful revolution to the business world. Banks and stock market transaction through the net, business to business direct transaction through the net and the space and time limitation no longer exist. I am fascinated with the new change and eager to take part in it. So I have decided to study in Computer and Information Science. I want to be a professional computer programmer who creates and designs the software to meet the needs of people in e-era.

Comments

Popular posts from this blog

Chinese Punctuation 標點符號

標點符號 Chinese punctuation marks are used to organize and clarify written Chinese. Chinese punctuation marks are similar in function to English punctuation marks, but sometimes differ in form. All Chinese characters are written to a uniform size, and this size also extends to punctuation marks, so Chinese punctuation marks usually take up more space than their English counterparts. Chinese characters can be written either vertically or horizontally, so the Chinese punctuation marks change position depending on the direction of the text. For example, parentheses and quotation marks are rotated 90 degrees when written vertically, and the full stop mark is placed below and to the right of the last character when written vertically. Before adapting punctuation marks from the Western world, Chinese text did not contain such symbols. Ancient Chinese text has hundreds and thousands of characters with literally no spaces between them. As the 20th century came around and Eastern text adapted to m

為甚麼和怎麼有何差別

為甚麼[为什么]的意思 就是人在詢問原因或有目的的疑問 比如說 為甚麼他那麼愛看書? 怎麼的話,有兩種意思 第一 是人在詢問性質,狀況,方式原因等其他的疑問 比如 : 這是怎麼回事的? 第二 是表示'無論如何'的意思 比如 : 那裡站著一個男孩子,皮膚白白的,臉長得很帥  但怎麼也想不起來在哪裡見過他. 第三 是表示我們不希望某個人的存在 如: 他怎麼又來了? 怎樣 = 怎麼樣 這些都是同意思[疑問代詞] 比如說 他畫書法,畫得不怎麼樣 他畫書法,畫得不怎樣 但是有些差異是在口氣上罷了 假使你在問別人的情況時,因該不要用怎樣這一句比較好,特別是對老一輩還是用”怎麼”比較好聽一些. 比如說 : 大老闆在說一些事情的時候, 你別反應說 “怎樣?” 但是如果你說 “ 怎麼了嗎?” 或者說 “為甚麼呢?” 應該比較好聽的多了. 雖然怎麼,怎樣,怎麼樣,為什麼都是疑問代詞,但還要看情況來使用這些詞語. 就等於”隨便”和”無所謂”和“都可以啦”一樣都有一些口氣上的差異, 還有看對方是甚麼人.

Penggunaan Kalimat 把

huruf bǎ adalah sebuah susunan tatabahasa dalam bahasa Mandarin. pada penggunaan 把, objek / sasaran yang bisa berupa orang ataupun non orang di letakkan setelah kata 把 sedangkan kata kerja diletakkan setelah objek tersebut, sehingga kalimat yang menggunakan 把 membentuk sebuah kalimat yang terdiri dari Subjek + objek + predikat [kata kerja] [disingkat menjadi = SOP rumusan kalimatnya] para ahli bahasa biasanya menganggap 把 sebagai susunan kata kerja tambahan [pelengkap] sebagai preposisi [sebagai kata perangkai] Fungsi Susunan kata 把 bǎ hanya digunakan pada kontex atau kalimat tertentu, umumnya digunakan dalam kalimat yang meng-ekspresi-kan "Penyelesaian - penanganan / penggenapan - disposal", ataupun menunjukkan sebuah tindakan terhadap object yang disebutkan sebelumnya dalam kalimat 把 [diapakan kah objek atau sasaran tersebut?] Menurut Wang Li "Bentuk kalimat Disposal adalah menyatakan bagaimana menangani seseorang, termanipulasi [terpengaruh], atau berhubungan dengan;